Precizări la cererea trimisă Consiliului Superior al Magistraturii


Referitor pct. 26 de pe Ordinea de zi a şedinţei Plenului CSM din 02.02.2017

Doamnă Preşedinte,

         Subsemnata Axinte Lăcrămioara, judecător în cadrul Tribunalului Botoşani, preşedinte al Secţiei a II-a Civilă, de contencios administrativ şi fiscal, referitor la punctul 26 de pe ordinea de zi a şedinţei Plenului CSM din data de 2 februarie 2017, având în vedere propunerea din Nota Direcţiei Resurse Umane şi Organizare nr. 1914/2017 de a se trimite Consiliului Suprem de Apărare a Ţării declaraţiile date de judecători, procurori şi personalul asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul aparatului propriu al Consiliului Superior al Magistraturii, precizez că eu am cerut Consiliului Superior al Magistraturii, în exercitarea atribuţiilor prevăzute de art. 133 alin. 1 din Constituţia României şi de art. 30 alin. 3 din Legea 317/2004, să dispună efectuarea verificărilor necesare pentru clarificarea sub toate aspectele şi în condiţii de totală transparenţă a existenţei  (sau nu) a unor informatori, colaboratori sau ofiţeri acoperiţi ai serviciilor de informaţii în instanţe şi parchete, dar şi a implicării Serviciului Român de Informaţii în instrumentarea unor dosare penale, verificări care trebuie făcute prin intermediul Inspecţiei Judiciare.

         Astfel, art. 7 alin .1 din Legea 303/2004 prevede că Judecătorii, procurorii, magistraţii-asistenţi, personalul de specialitate juridică asimilat acestora şi personalul auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi parchetelor nu pot fi lucrători operativi, inclusiv acoperiţi, informatori sau colaboratori ai serviciilor de informaţii.”, iar alin. (4) prevede că “Încălcarea dispoziţiilor alin. (1) conduce la eliberarea din funcţia deţinută, inclusiv cea de judecător sau procuror.”

         Aşadar, în contextul afirmaţiilor publice ale generalului Dumitru Dumbravă, a recunoaşterilor publice făcute de Directorul SRI Eduard Hellvig, de domnul Procuror General al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, doamna Procuror Şef Laura Codruţa Kovesi, dar şi a dezvăluirii unor posibile implicaţii ale SRI în instrumentarea unor cauze penale, aşa cum am arătat în cerere, este necesar ca Inspecţia Judiciară să verifice:

  • cine a semnat Protocolul dintre Ministerul Public şi Serviciul Român de Informaţii în anul 2009;
  • care a fost conţinutul acestui protocol;
  • dacă prin semnarea acestui Protocol au fost respectate dispoziţiile art. 7 alin. 1 din Legea 304/2004;
  • modul de constituire a aşa ziselor “echipe operative mixte” Parchet-SRI;
  • care a fost componenţa acestor echipe operative mixte;
  • care au fost atribuţiile fiecărui membru al echipei;
  • dacă desfăşurarea atribuţiilor a necesitat, sau nu, deplasarea şi prezenţa procurorilor la sediile Serviciului Român de Informaţii ori a ofiţerilor SRI la sediile parchetelor;
  • dacă membrii echipelor, cărora li se aplica interdicţia prevăzută de art. 7 alin. 1 din Legea 303/2004, au respectat sau nu această interdicţie;
  • dacă activităţile întreprinse de angajaţii SRI în cadrul echipelor operative mixte s-au încadrat sau nu în sfera actelor de cercetare şi urmărire penală;
  • dacă asemenea protocoale au fost semnate şi la nivelul unor instanţe de judecată;
  • cum a fost “menţinut interesul/atenţia” asupra dosarelor penale, după ce au fost trimise în judecată, până la soluţionarea definitivă a acestora;
  • cum s-au realizat urmărirea şi supravegherea judecătorilor şi procurorilor, în vederea identificării unor “anomalii în sistem”, şi cum s-a realizat investigarea operativă a acestor “anomalii”, activităţi despre care a vorbit public domnul general Dumbravă.

     Menţionez că ar fi absurd să credem că Serviciul Român de Informaţii îşi va deconspira informatorii, colaboratorii sau ofiţerii acoperiţi, dar, în clarificarea tuturor acestor aspecte, Consiliul Superior al Magistraturii şi Inspecţia Judiciară pot cere sprijinul Comisiei Parlamentare pentru controlul activităţii SRI, pentru a afla anumite detalii referitor la activităţile desfăşurate de Serviciul Român de Informaţii, evident detalii care pot fi aduse la cunoştinţă publică, dar care altfel nu pot fi obţinute, întrucât SRI nu se subordonează Consiliului Superior al Magistraturii şi nu are obligaţia de a prezenta acestuia datele şi documentele relevante.

     31.01.2017

Doamnei Preşedinte al Consiliului Superior al Magistraturii

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s