Incotro se indreapta Justitia din Romania?


Cand am timp, ma uit la un post TV: C&I si am observat, lucru pe care il stiam deja, ca, in SUA, nici macar in cazurile de omor multiplu, procurorul nu cere arestarea preventiva a suspectului pe suspiciuni rezonabile, ci doar atunci cand are probe care „leaga” suspectul de crime.  Nu se  cere arestarea preventiva si apoi, cateva luni bune, se chinuie sa stranga probe in acuzare. De ce la noi, in unele parchete, mai ales in DNA, regula este sa se ceara arestarea preventiva, inculpatul este tinut in arest preventiv, in penitenciar, alaturi de condamnatii definitiv, timp in care procurorii  aduna probe?  Si sa nu-mi spuneti ca infractiunile de coruptie sunt mai grave decat infractiunile contra vietii!

Nu cumva judecatorii se vor simti  constransi sa dea o solutie de condamnare, pentru a justifica arestarea preventiva si gandindu-se ca Statul va putea fi obligat la despagubiri?

Inculpatul, arestat preventiv in aceste conditii, beneficiaza in mod real de un proces echitabil?

Si daca judecatorii sunt cu adevarat impartiali si dispun achitarea, este firesc ca procurorii sa nu respecte hotararea definitiva si sa incerce schimbarea solutiei, prin sesizarea Inspectiei judiciare impotriva judecatorilor sau promovarea unei cai extraordinare de atac, pe motiv de recuzare, cand motivul de recuzare trebuia invocat de partea vatamata majora?

Este normal ca un judecator, membru CSM, care trebuie sa apere independenta justitiei, sa declare public ca o persoana achitata, prin hotarare definitiva, nu este nevinovata si ca trebuie sa se verifice cum de s-a ajuns la o asemenea solutie?

Este normal ca, in Raportul de bilant anual al unui parchet (DNA), sa fie criticate hotararile definitive de achitare, folosindu-se termeni ca: hotarare nelegala, interpretare gresita a probelor administrate?

Este normal ca CSM-ul sa nu aiba nici o reactie fata de aceste critici? Procurorii nu trebuie sa respecte hotararile judecatoresti definitive, ei sunt mai presus de lege?

Este normal ca Presedintele ICCJ, care judeca in materie penala, sa nu demisioneze din functie, cand o persoana arestata preventiv, judecata in urma unei plangeri penale formulata de judecatorul suprem, a fost achitata in mod definitiv?

Este normal ca noi, judecatorii, sa asistam pasiv la toate aceste derapaje si lipsa de moralitate?

Incotro se indreapta Justitia din Romania?

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Incotro se indreapta Justitia din Romania?

  1. Mar zice:

    Vă spun eu unde se îndreaptă. La București. Glumesc, desigur…Râd, dar nu e râsul meu(acela ce apare când se întâmplă ceva bun în viață). De exemplu, astăzi, un magistrat(cu o oarecare experiență)invocă din oficiu excepția necompetenței materiale(da da…materiale) a Judecătoriei Botoșani într-un litigiu dintre un consumator și o Bancă(constatare clauze abuzive), îmi spun umila mea părere și…ce credeți? Admite excepția necompetenței materiale(da da…materiale) și declină competența în favoarea Tribunalului București( da da …teritorial și fără a se pune în discuție excepția de necompetența teritorială).
    Nu mă mai miră nimic și constat cu amărăciune că mulți colegi de-ai dumneavoastră (nu intrați în această categorie din ce am observat până acum) fac justiție în detrimentul cetățeanului.
    Acum, în speța despre care am făcut vorbire și nu e singura-am căutat- cu o astfel de soluție injustă(spun injustă pentru că atât CA Sv cât și Îccj s-au pronunțat în soluționarea conflictului negativ de competență și au decis în această materie, competența aparține Judecătoriei Botoșani sau Tribunalului Botoșani- >200000 RON) trebuie să merg la București, să mai aștept încă 3-4 ani(doi nu erau de ajuns) pentru a mi se face dreptate. Și…cine răspunde?
    E normal? În final, vă rog să îmi acceptați scuzele pentru îndrăzneala de a vă scrie aici(mi s-a părut locul potrivit pentru că știu că vă place dialogul) …dar, ca și dumneavoastră, sunt revoltat.

    O seară bună!

  2. Mar zice:

    Și încă ceva.Continuați să scrieți! Mi-ar plăcea să văd pe blog mai multe articole-opinii juridice.

Lasă un răspuns

